At line 1 changed one line |
!!YliGon pikapelihaaste kevät 2008 |
!!YliGon pikapelihaaste, kevät 2008 (Kilpailu on päättynyt 24.2.) |
At line 7 changed one line |
!Säännöt |
!Säännöt: |
At line 13 changed one line |
__2. Ilmoittautuminen:__ Jokainen YliGon jäsen voi halutessaan vastata haasteeseen. Osallistumista varten on luotava uusi tunnus KGS:ään ja tunnuksista kerätään tälle sivulle lista, jotta pelaajat voivat tarkkailla toistensa edistymistä. Listaan merkitään oma nimi, tunnuksen nimi, sekä luokituksen minimitaso. __Huom:__ Nyt listaan merkitään myös päivämäärä, jolloin tunnus on ilmoitettu mukaan kilpailuun. Tämä siksi, että tunnuksen minimitaso määräytyy tällä kertaa eri tavalla kuin testikierroksella (Katso kohta 2). Lisäksi __listassa pidetään kirjaa saavutetuista voitoista__, jotta pelaajien edistymistä olisi mahdollisimman helppo seurata (Katso kohta 4). Tunnusta saa vaihtaa kesken kilvan, mutta kaikki 100 voittoa on kerättävä samalla tunnuksella ja vain yksi tunnus/henkilö voi olla listattuna tällä sivulla tiettynä ajankohtana. |
__2. Ilmoittautuminen:__ Jokainen YliGon jäsen voi halutessaan vastata haasteeseen. Osallistumista varten on luotava uusi tunnus KGS:ään ja tunnuksista kerätään tälle sivulle lista, jotta pelaajat voivat tarkkailla toistensa edistymistä. Listaan merkitään oma nimi, tunnuksen nimi, sekä luokituksen minimitaso. __Huom:__ Nyt listaan merkitään myös päivämäärä, jolloin tunnus on ilmoitettu mukaan kilpailuun. Tämä siksi, että tunnuksen minimitaso määräytyy tällä kertaa eri tavalla kuin testikierroksella (Katso kohta 3). Lisäksi __listassa pidetään kirjaa saavutetuista voitoista__, jotta pelaajien edistymistä olisi mahdollisimman helppo seurata (Katso kohta 5). Tunnusta saa vaihtaa kesken kilvan, mutta kaikki 100 voittoa on kerättävä samalla tunnuksella ja vain yksi tunnus/henkilö voi olla listattuna tällä sivulla tiettynä ajankohtana. |
At line 15 changed one line |
__3. Tunnuksen minimitaso:__ Jotta voittojen keräilyssä olisi haastetta, täytyy ne saavuttaa riittävän vahvalla tunnuksella. Jokaiselle pelaajalle määrätään siksi minimitaso. Minimitasoa heikomalla tasolla saavutettuja voittoja ei oteta huomioon. Jos siis minimitaso on esim. 3-kyu, täytyy tunnus saada vähintään tasolle 2 kyu, jotta peli lasketaan mukaan. Tunnuksen taso saa kyllä heilahdella vapaasti, mutta vain riittävän vahvalla tasolla saavutetut voitot lasketaan. __Huom:__ Minimitaso määräytyy eri tavalla kuin testikierroksella. Jokainen pelaaja ehdottaa tunnukselleen minimiluokitusta, joka merkitään ilmoittautumislistaan. Tämän jälkeen kaikki saavat viikon ajan vapaasti ja anonyymisti kommentoida luokitusta, ja mikäli luokitus vaikuttaa liian alhaiselta, sitä nostetaan ylöspäin (Ilmoittautumislistassa on esimerkki kommentoinnista). Minimiluokitusta tarkistetaan myös kilpailun puolivälissä: kun pelaaja saavuttaa 50 voittoa, hän merkitsee päivämäärän ilmoittautumislistaan ja minimiluokitusta saa jälleen kommentoida viikon ajan. |
__3. Tunnuksen minimitaso:__ Jotta voittojen keräilyssä olisi haastetta, täytyy ne saavuttaa riittävän vahvalla tunnuksella. Jokaiselle pelaajalle määrätään siksi minimitaso. Minimitasoa heikomalla tasolla saavutettuja voittoja ei oteta huomioon. Jos siis minimitaso on esim. 3-kyu, täytyy tunnus saada vähintään tasolle 3 kyu, jotta peli lasketaan mukaan. Tunnuksen taso saa kyllä heilahdella vapaasti, mutta vain riittävän vahvalla tasolla saavutetut voitot lasketaan. __Huom:__ Minimitaso määräytyy eri tavalla kuin testikierroksella. Jokainen pelaaja ehdottaa tunnukselleen minimiluokitusta, joka merkitään ilmoittautumislistaan. Tämän jälkeen kaikki saavat __viikon ajan__ vapaasti ja anonyymisti kommentoida luokitusta, ja __mikäli luokitus vaikuttaa liian alhaiselta, sitä nostetaan ylöspäin__ (Ilmoittautumislistassa on esimerkki kommentoinnista). Minimiluokitusta tarkistetaan myös kilpailun puolivälissä: kun pelaaja saavuttaa 50 voittoa, hän merkitsee päivämäärän ilmoittautumislistaan ja minimiluokitusta saa jälleen kommentoida viikon ajan. |
At line 19 changed 3 lines |
* vähintään 1 min. perusaikaa ja 5x10sec japanilainen __tai__ |
* vähintään 1 min. perusaikaa ja 3/25 kiveä kanadalainen __tai__ |
* mikä tahansa hitaampi (sekä perusajan että byo-yomin osalta) |
* vapaavalintainen perusaika ja __3x10sec__ japanilainen __tai__ |
* vapaavalintainen perusaika ja __3/25 kiveä__ kanadalainen __tai__ |
* mikä tahansa hitaampi |
At line 25 changed one line |
Vain ranked-pelit lasketaan, ja vastustajalla täytyy olla vakiintunut luokitus, jotta voitto lasketaan, siis ?-pelaajia vastaan pelattuja pelejä ei lasketa mukaan. |
__Huom:__ Vain ranked-pelit lasketaan, ja vastustajalla täytyy olla vakiintunut luokitus, jotta voitto lasketaan, siis ?-pelaajia vastaan pelattuja pelejä ei lasketa mukaan. |
At line 27 changed one line |
__5. Voittojen kirjaaminen:__ Jotta pelaajien edistymisen seuraaminen olisi mahdollista, pelaajat pitävät oman tunnuksensa info-laatikossa __ja__ tämän sivun ilmoittautumislistassa kirjaa voitettujen pelien määrästä. Myös oma minimiluokitus on mainittava molemmissa paikoissa. Pelaajat päivittävät tietojaan jokaisen pelipäivän lopuksi. Siis jos ei pelaa jonakin päivänä yhtään peliä, ei listaa tarvitse päivittää (Ei siinä tosin silloin ole mitään päivitettävääkään). Mikäli joku pelaaja selvästi laiminlyö päivittämistä, voidaan sanktiona osa hänen saavuttamistaan voitoista mitätöidä. |
__5. Voittojen kirjaaminen:__ Jotta pelaajien edistymisen seuraaminen olisi mahdollista, pelaajat pitävät oman tunnuksensa info-laatikossa __ja__ tämän sivun ilmoittautumislistassa kirjaa voitettujen pelien määrästä. Myös oma minimiluokitus on mainittava molemmissa paikoissa. __Pelaajat päivittävät tietojaan jokaisen pelipäivän lopuksi.__ Siis jos ei pelaa jonakin päivänä yhtään peliä, ei listaa tarvitse päivittää (Ei siinä tosin silloin ole mitään päivitettävääkään). Mikäli joku pelaaja selvästi laiminlyö päivittämistä, voidaan sanktiona osa hänen saavuttamistaan voitoista mitätöidä. |
At line 31 changed one line |
__7.__ Kilpailu päättyy, kun joku osallistujista ilmoittaa saavuttaneensa 100 voittoa vaaditulla tasolla. Tieto tästä on kirjattava tämän sivun ilmoittautumislistaan. Järjestäjät tarkistavat voittojen määrän ja parhaan tunnuksen etsiminen aloitetaan (katso kohta 5). |
__7. Kilpailun päättyminen:__ Kilpailu päättyy, kun joku osallistujista ilmoittaa saavuttaneensa 100 voittoa vaaditulla tasolla. Pelaaja kirjaa tämän sivun ilmoittautumislistaan päivämäärän, jona 100. voitto on saavutettu. Järjestäjät tarkistavat voittojen määrän ja parhaan tunnuksen etsiminen aloitetaan (katso kohta 6). |
At line 33 changed one line |
__8.__ Kilpailun voittaja saa palkinnokseen YliGo:n blitz-valtikan. Parhaasta tunnuksesta annetaan erikoispalkinto. |
__8. Palkinnot:__ Kilpailun voittaja saa palkinnokseen YliGo:n blitz-valtikan. Parhaasta tunnuksesta annetaan erikoispalkinto. |
At line 38 added one line |
(Diktaattorin tekemät muutokset on merkitty tähdellä, esim: 1 dan*. Lukitut tunnusten minimitasot on merkitty paksunnetulla fontilla.) |
At line 39 changed 8 lines |
|| Nimi || Tunnus || Tunnuksen minimitaso |
| Kalle Timperi | Sankari | 1 kyu |
| Mikko Salminen| rumilus | 3 kyu |
| Mikko Siukola | Maestro | 4 dan |
| Antti Niemi| MacGyver | 2 kyu |
| Janne Nikula | Huussi | 1 dan |
| Miika Nikula | Tuuba | 4 dan |
| | | |
|| Nimi || Tunnus || Voittoja ||Tunnuksen minimitaso || Kommentteja || Ilm. pvm. || 50 voittoa pvm. || 100 voittoa pvm. |
| Mika Urtela | WetRiffs | 1 | __4 dan__ | | 13.2. | | |
| Kalle Timperi | Noutaja | 2 | __2 dan*__ | | 13.2. | | |
| Mikko Salminen | Pelaaja | 0 | __2 kyu__ | | 13.2. | | |
| Olli Pulkkinen | Amor | 100 | __1 kyu__ | | 13.2. | 20.2 | 24.2 |
| Janne Nikula | Kuu | 98 | __2 dan__ | | 13.2. | | |
| Olli Hella | | 0 | __3 dan__ | | 13.2. | | |
| Antti Niemi| McBain | 2 | __1 kyu__ | | 14.2. | | |
| Petteri Tamminen | Gressil | 1 | __1 kyu__ | | 14.2. | | |
| Miika Nikula | Hirvi | 14 | __3 dan__ | | 14.2. | | |
| Mikko Siukola| Klippan | 25 | __3 dan__ | | 14.2. | | |
| Juho Pennanen| juurikas | 4 | __2 dan__ | | 14.2.| | |
| Aapo Kyrölä | apinoff | 0 | __1 kyu__ | | 14.2.| | |
| Tomi Petäjäniemi | Tarantism | 10 | __2 kyu*__ | | 15.2. | | |
| Deni Seitz | goeKyu | 0 | __2 dan__ | | 16.2. | | |
At line 48 changed 4 lines |
|
Kilpailun yhdyshenkilönä toimii Kalle Timperi |
|
rumilus ilmoittanut saaneensa 25 voittoa 5.2. klo 18.20. |
Kilpailun diktaattorina toimii Kalle Timperi |