At line 1 changed one line |
!!YliGon pikapelihaaste kevät 2008 |
!!YliGon pikapelihaaste, kevät 2008 (Kilpailu on päättynyt 24.2.) |
At line 5 changed one line |
Ajatuksena on pelata reilu määrä pelejä KGS:ssä, tavoitteena saavuttaa mahdollisimman lyhyessä ajassa tietty määrä voittoja. Konsepti on vasta hahmottumassa, ja käynnissä on tällä hetkellä testauskierros, jolle saa myös vapaasti osallistua. Varsinaisen maratonin voittotavoitteeksi on kaavailtu 100 voittoa, mutta parhaillaan käynnissä olevalla harjoittelu/testikierroksella tavoitteena on 25 voiton saavuttaminen. Varsinainen kilpa saattaa poiketa säännöiltään alla olevista. |
Ajatuksena on pelata reilu määrä pelejä KGS:ssä, tavoitteena saavuttaa mahdollisimman lyhyessä ajassa 100 voittoa. Kilpailu alkaa perjantaina 15.2. kello 18.00. |
At line 7 changed one line |
!Säännöt (harjoittelukierros) |
!Säännöt: |
At line 9 changed one line |
__1.__ Jokainen YliGon jäsen voi halutessaan vastata haasteeseen. Osallistumista varten on luotava uusi tunnus KGS:ään ja tunnuksista kerätään tälle sivulle lista, jotta pelaajat voivat tarkkailla toistensa edistymistä. Listaan merkitään oma nimi, tunnuksen nimi, sekä luokituksen minimitaso (katso kohta 2). Tunnusta saa vaihtaa kesken kilvan, mutta kaikki 25 voittoa on kerättävä samalla tunnuksella ja vain yksi tunnus/henkilö voi olla listattuna tällä sivulla tiettynä ajankohtana. |
__Kilpailun säännöt poikkeavat hieman testauskierroksen säännöistä.__ Muutoksia on tehty moneen kohtaan, joten tämä sivu kannattaa lukea huolellisesti läpi. Olen korostanut alla olevassa sääntöluettelossa niitä kohtia, jotka poikkeavat testikierroksesta. Peliaikoja saatetaan vielä muokata, lopulliset säännöt ovat tällä sivulla viimeistään ensi perjantaina 15.2. kello 18.00, jolloin kisa käynnistyy. |
At line 11 changed one line |
__2.__ Jotta voittojen keräilyssä olisi haastetta, täytyy ne saavuttaa riittävän vahvalla tunnuksella. Jotta voitettu peli lasketaan mukaan, täytyy sen olla pelattu tasoituksella, joka on oma __Suomiluokitus + 1 kivi__. Siis esim. Suomi- 4-kyun täytyy saada oma tunnuksensa vähintään tasolle 3 kyu, jotta peli lasketaan mukaan. Tunnuksen taso saa kyllä heilahdella vapaasti, mutta vain riittävän vahvalla tasolla saavutetut voitot lasketaan. |
__1. Kilpailun aloitus:__ Kilpailu käynnistyy perjantaina 15.2. kello 18.00. Vain ne tunnukset, joilla ei ole pelattu yhtään peliä ennen tätä ajanhetkeä voivat osallistua kilpailuun. Tunnuksen siis saa luoda jo ennen perjantaita, mutta sillä ei saa pelata ennen kilpailun alkua, jos haluaa ilmoittaa sen kilpailuun. Pelaamisen saa aloittaa heti kello 18.00 perjantaina, vaikka tunnukselle ei ole vielä määritetty minimitasoa. Kun minimitaso kiinnittyy, lasketaan mukaan takautuvasti kaikki ne voitot, jotka on saavutettu vähintään tällä tasolla. |
At line 13 changed one line |
__3.__ Pelit pitää pelata aika-asetuksilla, jotka ovat: |
__2. Ilmoittautuminen:__ Jokainen YliGon jäsen voi halutessaan vastata haasteeseen. Osallistumista varten on luotava uusi tunnus KGS:ään ja tunnuksista kerätään tälle sivulle lista, jotta pelaajat voivat tarkkailla toistensa edistymistä. Listaan merkitään oma nimi, tunnuksen nimi, sekä luokituksen minimitaso. __Huom:__ Nyt listaan merkitään myös päivämäärä, jolloin tunnus on ilmoitettu mukaan kilpailuun. Tämä siksi, että tunnuksen minimitaso määräytyy tällä kertaa eri tavalla kuin testikierroksella (Katso kohta 3). Lisäksi __listassa pidetään kirjaa saavutetuista voitoista__, jotta pelaajien edistymistä olisi mahdollisimman helppo seurata (Katso kohta 5). Tunnusta saa vaihtaa kesken kilvan, mutta kaikki 100 voittoa on kerättävä samalla tunnuksella ja vain yksi tunnus/henkilö voi olla listattuna tällä sivulla tiettynä ajankohtana. |
At line 15 changed 3 lines |
* vähintään 1 min. perusaikaa ja 5x10sec japanilainen __tai__ |
* vähintään 1 min. perusaikaa ja 3/25 kiveä kanadalainen __tai__ |
* mikä tahansa hitaampi (sekä perusajan että byo-yomin osalta) |
__3. Tunnuksen minimitaso:__ Jotta voittojen keräilyssä olisi haastetta, täytyy ne saavuttaa riittävän vahvalla tunnuksella. Jokaiselle pelaajalle määrätään siksi minimitaso. Minimitasoa heikomalla tasolla saavutettuja voittoja ei oteta huomioon. Jos siis minimitaso on esim. 3-kyu, täytyy tunnus saada vähintään tasolle 3 kyu, jotta peli lasketaan mukaan. Tunnuksen taso saa kyllä heilahdella vapaasti, mutta vain riittävän vahvalla tasolla saavutetut voitot lasketaan. __Huom:__ Minimitaso määräytyy eri tavalla kuin testikierroksella. Jokainen pelaaja ehdottaa tunnukselleen minimiluokitusta, joka merkitään ilmoittautumislistaan. Tämän jälkeen kaikki saavat __viikon ajan__ vapaasti ja anonyymisti kommentoida luokitusta, ja __mikäli luokitus vaikuttaa liian alhaiselta, sitä nostetaan ylöspäin__ (Ilmoittautumislistassa on esimerkki kommentoinnista). Minimiluokitusta tarkistetaan myös kilpailun puolivälissä: kun pelaaja saavuttaa 50 voittoa, hän merkitsee päivämäärän ilmoittautumislistaan ja minimiluokitusta saa jälleen kommentoida viikon ajan. |
At line 17 added 6 lines |
__4. Peliasetukset:__ Pelit pitää pelata aika-asetuksilla, jotka ovat: |
|
* vapaavalintainen perusaika ja __3x10sec__ japanilainen __tai__ |
* vapaavalintainen perusaika ja __3/25 kiveä__ kanadalainen __tai__ |
* mikä tahansa hitaampi |
|
At line 21 changed one line |
__4.__ Jotta pelaajien edistymisen seuraaminen olisi mahdollista, pelaajat pitävät oman tunnuksensa info-laatikossa listaa voitettujen pelien määrästä. Myös oma minimiluokitus olisi hyvä mainita. |
__Huom:__ Vain ranked-pelit lasketaan, ja vastustajalla täytyy olla vakiintunut luokitus, jotta voitto lasketaan, siis ?-pelaajia vastaan pelattuja pelejä ei lasketa mukaan. |
At line 23 changed one line |
__5.__ Parhaasta tunnuksesta annetaan erikoispalkinto. Jury arvioi tunnuksen kokonaisuutena, johon vaikuttavat mm. tunnuksen nimi ja kuva, sekä mahdollisesti info-laatikossa oleva teksti. Arviointiin otetaan ne tunnukset, jotka ovat listattuna tällä sivulla sillä hetkellä, jolloin joku osallistujista ilmoittaa saavuttaneensa vaaditut 25 voittoa ja kilpailu päättyy. |
__5. Voittojen kirjaaminen:__ Jotta pelaajien edistymisen seuraaminen olisi mahdollista, pelaajat pitävät oman tunnuksensa info-laatikossa __ja__ tämän sivun ilmoittautumislistassa kirjaa voitettujen pelien määrästä. Myös oma minimiluokitus on mainittava molemmissa paikoissa. __Pelaajat päivittävät tietojaan jokaisen pelipäivän lopuksi.__ Siis jos ei pelaa jonakin päivänä yhtään peliä, ei listaa tarvitse päivittää (Ei siinä tosin silloin ole mitään päivitettävääkään). Mikäli joku pelaaja selvästi laiminlyö päivittämistä, voidaan sanktiona osa hänen saavuttamistaan voitoista mitätöidä. |
At line 25 changed one line |
__6.__ Kilpailu päättyy, kun joku osallistujista ilmoittaa saavuttaneensa 25 voittoa vaaditulla tasolla. Järjestäjät tarkistavat voittojen määrän ja parhaan tunnuksen etsiminen aloitetaan (katso kohta 5). |
__6. Paras tunnus:__ Parhaasta tunnuksesta annetaan erikoispalkinto. Jury arvioi tunnuksen kokonaisuutena, johon vaikuttavat mm. tunnuksen nimi ja kuva, sekä mahdollisesti info-laatikossa oleva teksti. Arviointiin otetaan ne tunnukset, jotka ovat listattuna tällä sivulla sillä hetkellä, jolloin joku osallistujista ilmoittaa saavuttaneensa vaaditut 100 voittoa ja kilpailu päättyy. |
At line 27 changed one line |
__7.__ Kilpailun voittaja saa palkinnokseen YliGo:n blitz-valtikan. Parhaasta tunnuksesta annetaan erikoispalkinto. |
__7. Kilpailun päättyminen:__ Kilpailu päättyy, kun joku osallistujista ilmoittaa saavuttaneensa 100 voittoa vaaditulla tasolla. Pelaaja kirjaa tämän sivun ilmoittautumislistaan päivämäärän, jona 100. voitto on saavutettu. Järjestäjät tarkistavat voittojen määrän ja parhaan tunnuksen etsiminen aloitetaan (katso kohta 6). |
At line 33 added 2 lines |
__8. Palkinnot:__ Kilpailun voittaja saa palkinnokseen YliGo:n blitz-valtikan. Parhaasta tunnuksesta annetaan erikoispalkinto. |
|
At line 38 added one line |
(Diktaattorin tekemät muutokset on merkitty tähdellä, esim: 1 dan*. Lukitut tunnusten minimitasot on merkitty paksunnetulla fontilla.) |
At line 33 changed 8 lines |
|| Nimi || Tunnus || Tunnuksen minimitaso |
| Kalle Timperi | Sankari | 1 kyu |
| Mikko Salminen| rumilus | 3 kyu |
| Mikko Siukola | Maestro | 4 dan |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|| Nimi || Tunnus || Voittoja ||Tunnuksen minimitaso || Kommentteja || Ilm. pvm. || 50 voittoa pvm. || 100 voittoa pvm. |
| Mika Urtela | WetRiffs | 1 | __4 dan__ | | 13.2. | | |
| Kalle Timperi | Noutaja | 2 | __2 dan*__ | | 13.2. | | |
| Mikko Salminen | Pelaaja | 0 | __2 kyu__ | | 13.2. | | |
| Olli Pulkkinen | Amor | 100 | __1 kyu__ | | 13.2. | 20.2 | 24.2 |
| Janne Nikula | Kuu | 98 | __2 dan__ | | 13.2. | | |
| Olli Hella | | 0 | __3 dan__ | | 13.2. | | |
| Antti Niemi| McBain | 2 | __1 kyu__ | | 14.2. | | |
| Petteri Tamminen | Gressil | 1 | __1 kyu__ | | 14.2. | | |
| Miika Nikula | Hirvi | 14 | __3 dan__ | | 14.2. | | |
| Mikko Siukola| Klippan | 25 | __3 dan__ | | 14.2. | | |
| Juho Pennanen| juurikas | 4 | __2 dan__ | | 14.2.| | |
| Aapo Kyrölä | apinoff | 0 | __1 kyu__ | | 14.2.| | |
| Tomi Petäjäniemi | Tarantism | 10 | __2 kyu*__ | | 15.2. | | |
| Deni Seitz | goeKyu | 0 | __2 dan__ | | 16.2. | | |
At line 42 changed 2 lines |
|
Kilpailun yhdyshenkilönä toimii Kalle Timperi |
Kilpailun diktaattorina toimii Kalle Timperi |