At line 1 changed one line |
YliGon Pikapelihaaste on taas lähellä! |
YliGon pikapelihaaste, kevät 2013# |
At line 3 changed one line |
Tarkkaa aikataulua ei vielä ole, mutta todennäköisesti pelit osuvat viikonlopulle. |
YliGo haastaa jäsenensä jo perinteeksi muodostuneeseen mittelöön, kamppailemaan himoitusta YliGon blitz-valtikasta! Edellisvuosien tapaan on pelaajien tavoitteena saavuttaa mahdollisimman lyhyessä ajassa 100 voittoa. Kilpailu alkaa yliopiston väliviikon aikana, perjantai-iltana 7.3. kello 21.00. |
At line 5 changed one line |
Pikapelihaasteen voittaja selviää armottoman kisaamisen jälkeen sillä, kenellä on ensimmäisenä 100 voittoa. |
Tärkeitä huomautuksia# |
At line 7 changed one line |
Haasteeseen osallistumiseen tarvitsee KGS-tunnuksen, jolla ei ole pelattu yhtään ranked peliä, eli [?]. |
Joka viikon keskiviikkona on tauko kello 17:00-02:00 Kaislan peli-illan takia (jos haaste jatkuu niin pitkään). Näinä aikoina pelattuja pelejä ei lasketa mukaan haasteeseen. Tarkemmin: niitä pelejä, jotka on aloitettu tauon aikana, ei lasketa mukaan. |
At line 9 changed one line |
Peliajoiksi sopii kaikki asetukset, paitsi alle 10 sekunnin byö-yomit. Hitaita pelejä saa siis pelata, mutta voitot tulee sitä hitaammin. |
Säännöt:# |
At line 11 changed one line |
Haasteen alettua tunnuksen luokitus automatchissa pitää laittaa vähintään omaan egf-luokitukseen. Ei siis sandbaggaamista. Handicappina toimii KGS oletus rankedeissa. |
1. Ilmoittautuminen: Jokainen YliGon jäsen voi halutessaan vastata haasteeseen. Osallistumista varten on luotava uusi tunnus KGS:ään ja tunnuksista kerätään tälle sivulle lista, jotta pelaajat voivat tarkkailla toistensa edistymistä. Listaan merkitään oma nimi, tunnuksen nimi, luokituksen minimitaso, sekä päivämäärä, jolloin tunnus on ilmoitettu mukaan kilpailuun. Lisäksi listassa pidetään kirjaa saavutetuista voitoista, jotta pelaajien edistymistä olisi mahdollisimman helppo seurata (Katso kohta 5). Tunnusta saa vaihtaa kesken kilvan, mutta kaikki 100 voittoa on kerättävä samalla tunnuksella ja vain yksi tunnus/henkilö voi olla listattuna tällä sivulla tiettynä ajankohtana. |
At line 13 changed one line |
Ilmoittautuminen: |
2. Kilpailun aloitus: Kilpailu käynnistyy perjantaina 7.3. kello 21.00. Vain ne tunnukset, joilla ei ole pelattu yhtään peliä ennen tätä ajanhetkeä voivat osallistua kilpailuun. Tunnuksen siis saa luoda jo ennen perjantaita, mutta sillä ei saa pelata ennen kilpailun alkua, jos haluaa ilmoittaa sen kilpailuun. |
At line 15 changed one line |
||Nimi ||KGS-tunnus ||Luokitus |
3. Tunnuksen minimitaso: Jotta voittojen keräilyssä olisi haastetta, täytyy ne saavuttaa riittävän vahvalla tunnuksella. Jokaiselle pelaajalle määrätään siksi minimitaso, joka on Suomi-luokitus miinus 2 kiveä. Toisin sanoen esimerkiksi suomalainen 1 dan saa haasteessa minimiluokituksekseen 2 kyu. Minimitasoa heikomalla tasolla saavutettuja voittoja ei oteta huomioon. Jos siis minimitaso on esim. 2-kyu, täytyy tunnus saada vähintään tasolle 2 kyu, jotta pelit lasketaan mukaan. Tunnuksen taso saa kyllä heilahdella vapaasti, mutta vain riittävän vahvalla tasolla saavutetut voitot lasketaan. Jokainen pelaaja merkitsee tunnuksensa miniluokituksen ilmoittautumislistaan. |
|
4. Peliasetukset: Pelit pitää pelata aika-asetuksilla, jotka ovat: |
|
vapaavalintainen perusaika ja 3x10sec japanilainen tai |
vapaavalintainen perusaika ja 25 kiveä/3 min kanadalainen tai |
mikä tahansa hitaampi |
Turnaus on luonteeltaan pikapeliturnaus, mutta hitaitakin pelejä siis saa pelata vapaasti jos siltä tuntuu. Voittojakin saattaa tällöin kertyä hitaammin. |
|
Huom: Vain ranked-pelit lasketaan, ja vastustajalla täytyy olla vakiintunut luokitus, jotta voitto lasketaan, siis ?-pelaajia vastaan pelattuja pelejä ei lasketa mukaan. |
|
5. Voittojen kirjaaminen: Jotta pelaajien edistymisen seuraaminen olisi mahdollista, pelaajat pitävät oman tunnuksensa info-laatikossa ja tämän sivun ilmoittautumislistassa kirjaa voitettujen pelien määrästä. Myös oma minimiluokitus on mainittava molemmissa paikoissa. Pelaajat päivittävät tietojaan jokaisen pelipäivän lopuksi. Siis jos ei pelaa jonakin päivänä yhtään peliä, ei listaa tarvitse päivittää (ei siinä tosin silloin ole mitään päivitettävääkään). Mikäli joku pelaaja selvästi laiminlyö päivittämistä, voidaan sanktiona osa hänen saavuttamistaan voitoista mitätöidä. |
|
6. Paras tunnus: Parhaasta tunnuksesta annetaan erikoispalkinto. Jury arvioi tunnuksen kokonaisuutena, johon vaikuttavat mm. tunnuksen nimi ja kuva, sekä info-laatikossa oleva teksti. Arviointiin otetaan ne tunnukset, jotka ovat listattuna tällä sivulla sillä hetkellä, jolloin joku osallistujista ilmoittaa saavuttaneensa vaaditut 100 voittoa ja kilpailu päättyy. |
|
7. Kilpailun päättyminen: Kilpailu päättyy, kun joku osallistujista ilmoittaa saavuttaneensa 100 voittoa vaaditulla tasolla. Pelaaja kirjaa tämän sivun ilmoittautumislistaan päivämäärän, jona 100. voitto on saavutettu. Järjestäjät tarkistavat voittojen määrän ja parhaan tunnuksen etsiminen aloitetaan (katso kohta 6). |
|
8. Palkinnot: Kilpailun voittaja saa palkinnokseen YliGo:n blitz-valtikan. Parhaasta tunnuksesta on luvassa erikoispalkinto. |
|
Lista pelaajista:# |
|
Nimi Tunnus Tunnuksen minimitaso Voittoja 50 voittoa pvm. 100 voittoa pvm. |
|
Tarkennuksia: |
|
Botteja vastaan pelaaminen ei ole kielletty, mutta niitä vastaan saavutettuja voittoja ei lasketa mukaan. |
Pikapelihaasteessa on tauko joka keskiviikkona kello 18.00 - 02.00 Kaislan peli-illan takia. Tällä aikavälillä pelattuja pelejä ei lasketa mukaan. |
Anonyymisti pelaaminen ei ole sallittua. |
Tunnuskilvan tulokset# |
|
Pikahaasteen organisaattorina toimii Anttoni Maula |