Add new attachment

Only authorized users are allowed to upload new attachments.

This page (revision-73) was last changed on 04-Oct-2006 19:20 by TiiaKekkonen  

This page was created on 14-Mar-2006 15:06 by JariKoivikko

Only authorized users are allowed to rename pages.

Only authorized users are allowed to delete pages.

Difference between version and

At line 178 added 12 lines
Intuitioni joukkueiden järjestämisestä paremmuusjärjestykseen joukkuevoittojen mennessä tasan:
1) Puhtaat 3-0 voitot ovat parempia kuin 2-1 voitot ja 1-2 tappiot on vähemmän huonoja kuin 0-3 tappiot.
2) Voittosarja 1-1-1-0-0 on kovin mahdollinen 3:n voiton tulos. 0-0-1-1-1 on heikoin ja muut siltä väliltä. Tämä oletus perustuu siihen, että voittamalla paritetaan muita voittajia (=kovia tiimejä) vastaan, häviämällä muita luusereita. Mielestäni tämä on erittäin käypä pohja tie-breakeriksi. Tätä ajatusta kunnioittaa Gerlachin McMahonistakin löytyvä CUSS, kumulatiivisten voittojen summa joka kierrokselta. Se antaa 1-1-1-0-0 riville 12 pistettä ja 0-0-1-1-1 riville 6 pistettä, muille (3:n voiton) tuloksille jotain siltä väliltä. Kerhojen välisessä joukkueturnauksessa voidaan yleisesti laskea CUSSille lisämeriittiä siitä, että saman kerhon toinen joukkue ei voi taktikoida "tärkeämmälle joukkueelle" parempaa sijoitusta spekuloimalla SOSseilla, vaan CUSSin kertyminen perustuu puhtaasti oman joukkueen suoritukseen.
Huomiona: lunttasin Matin tie-breaker –sivuilta sellaiset faktat, että CUSS on ollut Euroopan GP:tä myöten käytössä (oli muuten käytössä myös Turku GP:ssä 2005) ja paha paritus voi tehdä sille paljon hallaa.
3) Nämä kaksi kriteeriä (pelaajavoitot ja CUSS) riittävät järjestyksen luomiseen ilman että SOSSOSFSOSDOSsihässäkkää tarvitaan. Tämä on siis intuitioni, ei testattua tai todistettua faktaa. Oma veikkaukseni siis on, että yhdistämällä CUSS ja pelaajavoitot saadaan melko erottelukykyinen ja reiluhko tulostaulukko. CUSS antaa maksimissaan 15 pistettä, pelaajavoitot samoin, joten kyseessä ovat painoarvoltaan kutakuinkin yhtä vahvat kriteerit. Jos nyt joukkueet siitä huolimatta päätyvät tasaan, kivi-paperi-sakset kuulostaa ok ratkaisevalta kriteeriltä (tosin tasapeli on siinäkin mahdollinen, minkä lasken kyllä erottelukriteerille miinukseksi).
-- Jaakko
Version Date Modified Size Author Changes ... Change note
73 04-Oct-2006 19:20 29.082 kB TiiaKekkonen to previous
72 11-May-2006 14:29 29.092 kB 128.214.205.4 to previous | to last
71 11-May-2006 14:00 28.884 kB 193.209.83.10 to previous | to last
70 10-May-2006 15:08 28.829 kB 193.209.83.10 to previous | to last
69 10-May-2006 14:19 27.829 kB 193.209.83.10 to previous | to last
68 10-May-2006 12:35 27.693 kB 193.209.83.10 to previous | to last
67 10-May-2006 10:47 27.594 kB Bass to previous | to last
66 10-May-2006 09:41 27.535 kB 128.214.49.137 to previous | to last
65 10-May-2006 02:13 27.006 kB 128.214.205.4 to previous | to last
64 10-May-2006 02:05 27.006 kB Bass to previous | to last
63 30-Apr-2006 10:26 25.19 kB KariVisala to previous | to last
62 30-Apr-2006 10:23 25.074 kB KariVisala to previous | to last
61 26-Apr-2006 12:18 24.949 kB KariVisala to previous | to last
« This page (revision-73) was last changed on 04-Oct-2006 19:20 by TiiaKekkonen