Add new attachment

Only authorized users are allowed to upload new attachments.

This page (revision-17) was last changed on 29-Oct-2010 21:00 by Pekka Karjalainen  

This page was created on 06-Feb-2005 17:01 by PekkaKarjalainen

Only authorized users are allowed to rename pages.

Only authorized users are allowed to delete pages.

Difference between version and

At line 57 changed one line
Ardentin gonpelaajan persoonallinen lingvistinen systeemi integroi subtiileja merkityseroja omaavia lekseemejä moninaisista lähteistä sekä pragmaattisista että traditionaalisista syistä. Noviisin admissio golliseen environmenttiin fasilitoituu mittavasti, jos hän absorboi relevantin terminologian ennakkoluulottomasti peli-kognitiivisen progressionsa resiprookkisena adjunktina.
Ardentin gonpelaajan persoonallinen lingvistinen systeemi integroi subtiileja semanttisia differenssejä omaavia lekseemejä moninaisista lähteistä sekä pragmaattisista että traditionaalisista syistä. Noviisin admissio golliseen environmenttiin fasilitoituu mittavasti, jos hän absorboi relevantin terminologian ennakkoluulottomasti peli-kognitiivisen progressionsa resiprookkisena adjunktina.
At line 71 added 8 lines
! Mitä kirjoja kannattaa hankkia
Ehdottomat goklassikot ovat mm. Kenkku gokirja (Gengen Gokyo), Go-kyu sumussa (Gokyo Shumyo) ja Inoue-sedän hassut jorinat (Hatsuyoron). Lisäksi on muita, mutta niistä emme kerro. Näitä kirjoja kannattaa säilyttää visusti turvassa vaikkapa lukitussa vitriinissä, ettei niitä tule vahingossa selanneeksi tai lukeneeksi.
! Mitäs iloa niistä sitten on, jos niitä ei lue?
Mitäs iloa niistä on, jos lukee? Liian vaikeita ovat.
At line 87 changed one line
!Miksi niitä nappuloita sanotaan kiviksi, vaikka ne olisi tehty lasista, muovista tai simpukankuoresta?
! Miten luokitusjärjestelmä toimii?
At line 89 changed one line
Lopeta jo se kysely.
Luokitus ilmaistaan murtolukuna, joka kertoo, kuinka suuri osa pelaajan tekemistä siirroista on hyviä. Tämä mitataan laskemalla pelaajan yhdessä pelissä tekemien hyvien siirtojen määrä ja jakamalla se tehtyjen virheiden määrällä, ja supistamalla saatua murtolukua näistä luvuista pienemmällä. Jos tulos on pienempi kuin 1, käytetään pelaajan vahvuuden esittämiseen tuon murtoluvun nimittäjää (japaniksi kyu), jos taasen yli 1, käytetään osoittajaa (japaniksi dan). Näin ollen jos pelaaja tekee 250 siirron mittaisen pelin (125 siirtoa per pelaaja) aikana vaikkapa 31 hyvää siirtoa, hänen luokituksensa on 31/94 eli noin 1/3 = 3 kyu.
At line 91 changed one line
-- [PK|PekkaKarjalainen] (Kiitos Matille täsmennyksestä) (PK päivitti, kun oli tullut kysmys!)
! Miksei ole olemassa nolla-kyuta tai nolla-dania?
At line 93 changed one line
! Miten luokitusjärjestelmä toimii?
Nollan käyttö luokituksissa lopetettiin vuonna 1842, kun nykyisenkaltaista murtolukuihin perustuvaa järjestelmää alettiin käyttää: eihän ole mahdollista supistaa lukua 0/250 niin että osoittajaan tulisi ykkönen, eikä 250/0 edes ole mikään rationaalinen luku.
At line 95 removed 2 lines
Luokitus ilmaistaan murtolukuna, joka kertoo, kuinka suuri osa pelaajan tekemistä siirroista on hyviä. Tämä mitataan laskemalla pelaajan yhdessä pelissä tekemien hyvien siirtojen määrä ja jakamalla se tehtyjen virheiden määrällä. Jos tulos on pienempi kuin 1, käytetään pelaajan vahvuuden esittämiseen tuon murtoluvun nimittäjää (japaniksi kyu), jos taasen yli 1, käytetään osoittajaa (japaniksi dan). Näin ollen jos pelaaja tekee 240 siirron mittaisen pelin aikana vaikkapa 30 hyvää siirtoa, hänen luokituksensa on 30/210 = 1/7 = 7 kyu.
At line 99 changed one line
Laudalle asetettava kivi sanoo "pa-chi", kivien rahina on "jara-jara" ja kellon painamisesta kuuluu joko "ka-sha" tai "black time limit left thirty second one time". Dan-pelaajat osaavat laskea noin omaan dan-lukuunsa asti (vrt. edellinen kysymys), joten ääneen miettivä 3-dan siis kuulostaa tältä: "yks-kaks-kolme-äh, yks-kaks-kolme-äh".
Laudalle asetettava kivi sanoo "pa-chi", kivien rahina on "jara-jara" ja kellon painamisesta kuuluu joko "ka-sha" tai "black time limit left thirty second one time". Dan-pelaajat osaavat laskea noin omaan dan-lukuunsa asti, joten ääneen miettivä 3-dan siis kuulostaa tältä: "yks-kaks-kolme-äh, yks-kaks-kolme-äh".
At line 107 added 5 lines
!Miksi niitä nappuloita sanotaan kiviksi, vaikka ne olisi tehty lasista, muovista tai simpukankuoresta?
Lopeta jo se kysely.
-- [PK|PekkaKarjalainen] (Kiitos Matille täsmennyksestä) (PK päivitti, kun oli tullut kysmys!)
Version Date Modified Size Author Changes ... Change note
17 29-Oct-2010 21:00 6.132 kB Pekka Karjalainen to previous lisää puujalkoja
16 14-Jan-2008 15:18 5.665 kB 130.231.156.70 to previous | to last viimeiseksi kuuluva kysymys ja vastaus viimeiseksi, kuten kuuluu
15 01-Dec-2007 18:45 5.665 kB 88.115.200.136 to previous | to last tuollahan oli suomenkielinen sana välissä
14 15-Nov-2007 16:37 5.653 kB Bass to previous | to last kas noin.
13 15-Nov-2007 16:21 5.561 kB Bass to previous | to last
12 15-Nov-2007 15:59 5.269 kB Bass to previous | to last
11 15-Nov-2007 15:01 4.9 kB Bass to previous | to last
10 16-Mar-2006 13:24 4.32 kB 213.216.199.14 to previous | to last
9 24-Feb-2006 22:49 3.929 kB 82.128.202.175 to previous | to last
8 24-Feb-2006 22:21 0.078 kB Nezumi to previous | to last
7 18-Jan-2006 10:13 3.929 kB 212.116.63.2 to previous | to last
6 17-Jun-2005 02:56 3.851 kB 82.197.2.24 to previous | to last
5 08-Feb-2005 09:10 3.85 kB PekkaKarjalainen to previous | to last
4 06-Feb-2005 20:29 3.608 kB PekkaKarjalainen to previous | to last
3 06-Feb-2005 19:29 3.576 kB Matti to previous | to last
2 06-Feb-2005 18:18 3.576 kB 130.231.167.152 to previous | to last
1 06-Feb-2005 17:01 3.47 kB PekkaKarjalainen to last
« This page (revision-17) was last changed on 29-Oct-2010 21:00 by Pekka Karjalainen